لبنان؛ افزایش شمار قربانیان حملات به ۴۲۱۱ نفر
بر اساس اعلام مرکز عملیات اضطراری سلامت وابسته به وزارت بهداشت لبنان، شمار قربانیان حملات مداوم به مناطق مختلف این کشور از دوم مارس گذشته تاکنون به ۴۲۱۱ کشته و ۱۲۱۷۳ زخمی رسیده است.
مرکز خبر - با وجود اعلام آتشبس، مناطق مختلف لبنان، بهویژه جنوب این کشور، همچنان شاهد افزایش تنشها و ادامه حملات هستند. همزمان، تخلیه دهها روستای مرزی در پی تهدیدهای فزاینده ادامه دارد؛ وضعیتی که نگرانیها درباره گسترش درگیریها را بیش از پیش افزایش داده است.
وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که بر اساس آمار مرکز عملیات اضطراری سلامت، تعداد قربانیان حملات مستمر اسرائیل از مارس گذشته تاکنون به ۴۲۱۱ کشته و ۱۲۱۷۳ زخمی افزایش یافته است.
خبرگزاری ملی لبنان گزارش داد که یک پهپاد اسرائیلی خودرویی را در جاده «تلهالدبشه» در مسیر «دوحه کفر رمان» در منطقه نبطیه هدف قرار داد که در نتیجه آن دو نفر کشته شدند.
از سوی دیگر، نیروهای اسرائیلی از ساکنان شهرک «عین عرب» در منطقه مرجعیون خواستند بار دیگر خانههای خود را ترک کنند؛ این در حالی است که تنها یک روز از بازگشایی مسیر و بازگشت اهالی به منازلشان میگذشت. این دستور تازه، فضای نگرانی و بلاتکلیفی را در شهرک حاکم کرده و ساکنان را نسبت به سرنوشت خانههایی که بهتازگی به آنها بازگشتهاند، نگران ساخته است.
در حادثهای دیگر در شهرک «النبطیه الفوقا» در جنوب لبنان، نیروهای اسرائیلی به سوی گروهی از افراد تیراندازی کردند که بر اثر آن دو نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.
با وجود آتشبس اعلامشده از ۱۷ آوریل گذشته، حملات اسرائیل به مناطق مختلف لبنان همچنان بهطور روزانه ادامه دارد و تلفات جانی و مجروحان بیشتری بر جای میگذارد. اسرائیل همچنین همچنان به ساکنان دهها روستای جنوبی هشدار تخلیه میدهد و در برخی مناطق اقدام به تخریب و انفجار خانهها میکند.