Şadiye Manap ve Leyla Saraç şiir dinletisinde okurlarla buluştu

Tûşba Edebiyat ve Kitap Günleri kapsamında düzenlenen şiir dinletisinde, uzun yıllar cezaevinde kaldıktan sonra tahliye edilen Şadiye Manap ve yazar Leyla Saraç, şiirlerini edebiyatseverlerle paylaştı.

Wan – Tûşba Belediyesi ile Serhat Yazarlar ve Edebiyatçılar Derneği (KURDÎWAR) tarafından düzenlenen Tûşba Edebiyat ve Kitap Günleri etkinlikleri şiir dinletileriyle devam etti.

Etkinlik kapsamında, yaklaşık 31 yıl cezaevinde kaldıktan sonra tahliye edilen siyasi tutsak Şadiye Manap ile uzun yıllar tutuklu kaldıktan sonra özgürlüğüne kavuşan yazar Leyla Saraç, okurları ve şiirseverlerle bir araya geldi.

Yoğun katılımla gerçekleşen şiir dinletisinde Şadiye Manap ve Leyla Saraç, kendi şiirlerinin yanı sıra çeşitli edebi eserlerden seçkiler seslendirdi. Katılımcılar, şiirlerin yanı sıra yazarların cezaevi yıllarına, edebiyata ve üretim süreçlerine ilişkin değerlendirmelerini de dinleme fırsatı buldu.

Tûşba Belediyesi bahçesinde kurulan fuar alanında gerçekleştirilen dinletide duygu dolu anlar yaşanırken, şiirseverler etkinliğe yoğun ilgi gösterdi. Edebiyatın hafızayı, direnci ve dayanışmayı büyüten gücüne vurgu yapılan buluşmada, uzun yıllar tutsaklık yaşamış iki ismin özgürlükten sonra okurlarıyla aynı kürsüde buluşması dikkat çekti.

Panel, söyleşi, şiir dinletisi ve imza günleriyle devam eden Tûşba Edebiyat ve Kitap Günleri, çok sayıda yazar, şair ve okuru bir araya getirmeyi sürdürüyor.