بیانیه کانون صنفی معلمان خوزستان در محکومیت فشارها و پروندهسازی علیه معلمان؛ تأکید بر احکام علیه کوکب بداغی پگاه و فروغ خسروی
کانون صنفی معلمان خوزستان در بیانیهای، فشارها و پروندهسازی علیه فعالان صنفی را محکوم کرده و احکام صادرشده علیه کوکب بداغی پگاه، فروغ خسروی و بازداشت سیامک صادقی چهرآزی را ناعادلانه خوانده است.
مرکز خبر- کانون صنفی معلمان خوزستان در بیانیهای از ادامه فشارهای قضایی و امنیتی علیه فعالان صنفی این استان خبر داد و آن را مغایر با حق آزادی بیان و فعالیت مدنی دانست.
در تازهترین مورد، کوکب بداغی پگاه، عضو کانون صنفی فرهنگیان خوزستان، از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب ایذه به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.
همچنین در این بیانیه آمده است که فروغ خسروی، معلم بهبهانی، پیشتر با حکم اخراج از آموزش و پرورش روبهرو شده و سیامک صادقی چهرآزی، معلم و فعال صنفی اهوازی، بیش از سه ماه است در بازداشت به سر میبرد.
کانون صنفی معلمان خوزستان تأکید کرده است که برخوردهای قضایی با معلمان منتقد، نه تنها به حل مشکلات آموزش و پرورش کمکی نمیکند، بلکه موجب تشدید نارضایتیهای اجتماعی و محدود شدن فضای فعالیت صنفی میشود.
این کانون در پایان خواستار لغو احکام صادره علیه کوکب بداغی پگاه، پایان دادن به پروندهسازی علیه فعالان صنفی و رعایت حقوق قانونی معلمان و کنشگران مدنی شده است.